نمایشگاه گروهی با طعم اَفدستا ( به مناسبت افتتاح نگارخانه اَفدستا)

نگارخانه افدستا در شیراز افتتاح شد
عصر جمعه 19 اردیبهشت ماه93 نگارخانه افدستا با نمایشگاه گروهی باعنوان “با طعم افدستا”  در حضور اساتید، هنرمندان همچنین جمعی از علاقه مندان به آثار هنری افتتاح شد.
این نمایشگاه با آثار7 هنرمند از تهران وشیراز از جمله: ایلیا تهمتنی،حامد بدیعی،علی دل زنده روی، شمس الدین غازی، سبا سلیمانی، امیر علایی،فرزانه خوشخو برگزار شد.
علی دل زنده روی مدیر مسئول و موسس این نگارخانه در ارتباط با این رویداد هنری عنوان کرد:
عشق به هنر با حرف میسر نمی شود. اینکه ما کنار گود بنشینیم و دم از هنربزنیم و قدرت شگفت انگیز آن را دست کم بگیریم؛ نه تنها خیانت به جامعه ی هنری است بلکه در حق فرهنگ نیز جفا کرده ایم. متاسفانه قشر روشنفکر جامعه اینروزها دچار رخوت شده است. و این رخوت با موضع گیری های عجیبی که دوستان ما را در بخش هنری هدف قرار داده، باعث شده است؛ خروجی های بسیار ضعیفی از دانشگاه و در رشته ی هنر داشته باشیم.
اَفدستا سالهاست که در تلاش است با برگزاری مسابقات بین المللی هنری همچنین فعالیت های فرهنگی نه تنها در کشور بلکه در سطح بین المللی رشد و حرکتی جدید را ایجاد کند .
این تلاش با عنایت به 5000 شرکت کننده از اقصی نقاط جهان و همچنین غریب به 50 هزار بازدید کننده در هر دوره محقق شده است. جشنواره مجازی اَفدستا افتخار بزرگی برای شیراز، شهر فرهنگ و هنر است. شیراز، شهر راز اولین جشنواره بین المللی مجازی هنری در سطح دنیا را در دامان خویش بوجود آورده است.
نگارخانه مجازی حرکتی دیگر از این مجموعه است. تا در کنار سایر نگارخانه های فعال و کوشا در عرصه ی هنر، عاملی باشد برای ارتباط بهتر و بیشتر مخاطب با هنرهای تجمسی و سایر هنرها همچنین کوششی باشد برای فرهنگ سازی در شرایط حساس امروز.
علی دل زنده روی موسس و مدیر مجموعه ی اَفدستا عنوان کرد ما از هنرمندان و اساتید قابل با آغوشی باز دعوت می کنیم. در راستای ایجاد یک فضای بی تنش و مفید تلاش کنند. عشق به هنر را نه تنها بین هنرمندان بلکه در تمامی سطوح جامعه بسط پیدا کند.
مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی از جمله فرهنگ نگران کننده ی رانندگی، تجاوز و تعرض به حقوق شهروندی، دزدی، آدم ربایی و … تنها وظیفه ی ارگان های دولتی نیست. اینکه یک هنرمند بتواند از قدرت بیان بصری اش برای فرهنگ سازی استفاده کند. یک افتخار بزرگ است که نگارخانه ی افدستا نیز در این راستا آمادگی خود را برای به نمایش کشیدن آثار این هنرمندان برای مبارزه با ناهنجاری ها اعلام می کند و در صدد است برای شهر عزیزمان شیراز یک حرکت نو باشد.
نمایشگاه با طعم اَفدستا تا پنجشنبه 25 اردیبهشت ما از ساعت 10 تا 13.30 و 17 تا 20.30 پذیرای مخاطبین عزیز است.

دبیرخانه مجموعه فرهنگی هنری اَفدستا

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + دو =