مهمان ویژه هفته گرافیک لهستان / لکس دروینسکی

پروفسور لکس دروینسکی دانش‌اموخته‌ی آکادمی هنرهای زیبای پوزان لهستان است و در سال ۱۹۸۱ از کلاس طراحی پوستر ولادیمیر اشویرژی فارغ التحصیل شده است. وی از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ به عنوان کارگردان و نمایش‌نامه نویس در استودیوی فیلم‌های انیمیشن پوزان فعالیت می‌کرد تا این‌که در سال ۱۹۸۵ لهستان را به مقصد آلمان شرقی ترک کرد و از ۱۹۹۲ به عنوان عضو هیات علمی در رشته‌ی طراحی گرافیک در دانشگاه علوم کاربردی شهر پست دام آلمان شروع به فعالیت کرد.
دروینسکی همچنین از سال ۲۰۱۰ به عنوان استاد در دانشگاه هنر Szczecin لهستان مشغول به کار است.
همچنین مجله‌ی لهستانی معتبر و معروف هنرهای تجسمی ۲+۳D، از سال ۲۰۰۲ ستونی را به شکل دائمی در اختیار این هنرمند باسابقه قرار داده و از نوشته‌های او در زمینه‌ی طراحی گرافیک در این ستون بهره می‌برد.
او در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیاری حضور داشته و تا کنون حدود ۱۷۰ جایزه‌ی معتبر بین‌الملی را از آن خود ساخته است که برخی از آن‌ها عبارتند از:
دو دوره جایزه ی اول مسابقات بین‌الملی پوسترهای سیاسی مونش در بلژیک، جایزه‌ی بزرگ پوسترهای تاتر در صوفیه، مدال طلای بینال مکزیک، جایزه‌ی بزرگ نمایشگاه بزرگ دیزاین در پراگ، جایزه‌ی بزرگ دوازدهمین دوسالانه‌ی پوستر کلورادو، دو دوره جایزه‌ی پوسترهای زیست محیطی اسلواکی، جایزه‌ی اول بینال زنبور طلایی روسیه و …

دروینسکی یکی از طراحانی است که به زودی برای هفته‌ی طراحی گرافیک لهستان در تهران در حضور خواهد داشت.

peace full_lex_drewinski_plakat__770 blog55 blog121 blog35265 blog0221 ۰۰۰۰۲blog

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =